Przejdź do głównej zawartości

Marzec na Śląsku 2018 - podsumowanie

Marzec na Śląsku okazał się bardzo owocny. Przedstawiam krótkie relacje z tych pięciu wyjątkowych dla mnie wydarzeń w tym oto albumie. W kwietniu zapraszam kolejno do Rybnika, Gliwic i Katowic - szczegóły jak zwykle w zakłądce [kalendarz].


Siemianowicom Śląskim DZIĘKUJĘ! Pełnej życia Ani Jakubowskiej za zaproszenie, organizację, inspirujące rozmowy o podróżach i ciepłe słowa po  występie. Szanownej Publiczności za wspólnie spędzony czas w relaksującej i sympatycznej atmosferze. Koleżance z koszykarskich lat za obecność — wzruszyłam się! 

Zdjęcia: Ania Jakubowska (Siemianowickie Centrum Kultury)
Montaż i odnalezienie rysunku ślimaka w Internetu czeluściach: Iwona Dziura ;)

PS. Recenzję występu można też znaleźć tutaj:



Każdemu artyście życzę, by przyjmowano go w mieście urodzenia w sposób, w jaki ja zostałam podjęta w Piekarach Śląskich.

„Dziura w podróży” znalazła się w zasobach Miejskiej Biblioteki w Piekarach Śląskich jeszcze zanim sama ją tam przyniosłam i czekała na dedykację od autorki, by zostać na powrót oddaną do dyspozycji Czytelników.

Zostałam ciepło przyjęta przez wesołą Publiczność, której serdecznie dziękuję za aktywność po spotkaniu i w jego trakcie.

Na koniec zostałam poproszona o pamiątkowy wpis do porządnie prowadzonej Kroniki, którą polecam przejrzeć każdemu, kto będzie miał ku temu okazję. To miła i zdrowa odskocznia od internetowych, mniej tradycyjnych form spisywania wydarzeń.

Ogromne podziękowania dla Łukasza Żywulskiego i reszty wyjątkowo uśmiechniętej i chętnej do pomocy Załogi, którzy zadbali o to, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Otrzymałam nawet bardzo trafiony, sympatyczny upominek — świetną, bogato ilustrowaną książkę o atrakcjach Piekar Śląskich i okolic, którą z przyjemnością pochłaniam wieczorami i wdrażam w życie o porankach (trasy spacerowe).

Pozdrawiam wszystkich Swojaków i gorąco zachęcam do korzystania z Biblioteki w Piekarach oraz uczestnictwa w organizowanych tam wydarzeniach kulturalnych.

Zdjęcia Gości: Łukasz Żywulski

Montaż, zdjęcie pozostałe oraz odnalezienie rysunku ślimaka w Internetu czeluściach: Iwona Dziura ;)

Działo się w Rybniku, oj działo — kto nie był, niech żałuje! Rozpromienionej, bardzo przyjaznej Publiczności winna jestem wielkie podziękowania!!!! 

Organizatorowi Krzysztofowi Łapce jestem bardzo wdzięczna za zaproszenie, opiekę na miejscu oraz dopilnowanie, by informacja o wydarzeniu dotarła wcześniej do odpowiednich mediów. 

Obsłudze pięknie, pozytywnie zaprojektowanych wnętrz Klubokawiarni Żółty Młynek składam podziękowania za pyszną kawusię z syropem orzechowym, którą każdemu polecam. Stawia bestia na nogi i ucieszy każdego łasucha. 

Co do smakołyków jeszcze, zostałam dodatkowo obdarowana słoikiem oryginalnego miodu z pasieki o smaku miętowym oraz kawałkiem litewskiego chlebka z bakaliami — klękajcie narody, jak się tym zajadałam zaraz po powrocie do domu!

Otrzymawszy zaproszenie na Festiwal Podróżników Karawana ani chwili się nie wahałam — Rybniku, do zobaczenia znowu wkrótce! :)


To był weekend pełen wrażeń! Występ na Scenie Głównej z prawdziwie wielkoformatowymi zdjęciami z podróży po Rumunii i Mołdawii w tle. Trzy dni promowania „Dziury w podróży” w Księgarni Podróżnika wśród setek ludzi odwiedzających Targi Turystyki GLOBalnie. Nawiązywanie nowych znajomości branżowych oraz wystąpienia medialne (wywiad dla Telewizji Telpol Info dostępny [tutaj].

Nawiązałam kontakt z Carpathian Travel Center — firmą organizującą wycieczki po Rumunii, którą z pasją i kompetencją prowadzą nasi rodacy zamieszkali w Transylwanii.

Wyjątkowo wiele inspirujących rozmów odbyłam z wesołymi, reklamującymi na targach liczne atrakcje w swoich rejonach Czechami i Słowakami. Jeśli mielibyście ochotę odwiedzić czeskie, czarujące strony, to zachęcam do przejrzenia poniższych:


Na Słowacji polecam natomiast Muzeum Oravakafe. To obowiązkowy punkt na mapie dla prawdziwych kawoszy, ale i wszystkich innych, którzy lubią niezwykłe miejsca założone przez niezwykłych ludzi. Miło było mi podpisywać „Dziurę w podróży” dla Romana Florka — młodego założyciela i pomysłodawcy przedsięwzięcia!! 

Wracając do Polski, chciałabym również pozdrowić Załogi Mariny Gliwice oraz salonu fryzjerskiego Prowokacja Gliwice, z którymi mam zamiar w przyszłości wyczarować dla Was jakąś niespodziankę!

Podsumowując, wszystkim zapoznanym oraz tym, którzy słuchali i oglądali mnie na scenie oraz odwiedzili w Księgarni Podróżnika serdecznie dziękuję, podobnie jak kontaktowym i serdecznym Organizatorkom Targów Turystyki GLOBalnie — obyśmy wszyscy spotkali się znowu za rok na kolejnej udanej imprezie!

Już sama droga do Myszkowa była prawdziwą przyjemnością — tamtejsze okolice są naprawdę ładne i warte odwiedzenia. Kusiło mnie, żeby zatrzymać się spontanicznie gdzieś w trasie i wybrać na przechadzkę po pachnącym, budzącym się po zimie do życia lesie! 

Zajechawszy na miejsce, zostałam przywitana kawką i ciastem przez sympatyczne i pomocne Organizatorki spotkania w obiekcie „Stacja Czytelnia” w budynku Dworca Głównego (czy może być lepsze miejsce do imprezy o tematyce podróżniczej?)

Całość upłynęła nam w miłej, kameralnie relaksującej atmosferze okraszonej słodkimi przekąskami i  gorącymi napojami.  Kolejne, podpisane przez autorkę egzemplarze ozdobnego wydania „Dziury w podróży” zyskały nowych właścicieli. Dodatkowo, mieszkańcy Myszkowa, którzy nie dotarli na spotkanie by się w nie zaopatrzyć, mogą wypożyczać kniżki w poszczególnych filiach Miejskiej Biblioteki w Myszkowie.

Publiczności oraz Organizatorkom raz jeszcze dziękuję za wspólnie spędzone chwile i życzliwe gesty, z podarowaniem mi ślicznych kwiatów na czele!


Komentarze

Etykiety

Pokaż więcej

Popularne posty z tego bloga

Radio eM Katowice

Do posłuchania: audycja Magazyn podróżniczy Radia eM Świat jest piękny z zeszłej soboty: http://radioem.pl/doc/4268332.Z-Dziura-w-podrozy Dziękuję serdecznie świetnym prowadzącym (Barbara Hobzda i Marek Piechniczek) oraz reszcie Załogi Radio eM 107,6 Fm ! Miłego słuchania - ja tymczasem pędzę na Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie - uwidzim się tam dzisiaj o 12!

Ekipa A-12 Kraków

Tak wyglądała brygada Wydawnictwa Annapurna na Targach Książki w Krakowie. Od lewej: Iwona Dziura, Mieczysław "Hajer" Bieniek, Iza Wysocka, Roman Gołędowski. Dziękuję Wam za wspaniałe towarzystwo! Zdjęcie wykonane serdecznym obiektywem Klubu Podróżników Śródziemie: https://www.facebook.com/klubpodroznikowsrodziemie/ https://klubpodroznikow.com/ Jak zwykle zapraszam do polubienia mojego profilu fb - w ten sposób żadna nowość Wam nie umknie!:) https://www.facebook.com/iwonadziurabezendu/

Daj kosza

Z okazji Walentynek pozdrawiam wszystkich chłopaków, którzy dali mi kiedyś kosza! [; Zdjęcie autorstwa - a jakże "starej" koszykary - Katarzyny "Szaku" Juchniewicz. Zajrzyjcie do niej koniecznie [ tutaj ]. No i tego, miłego dnia! Nie dajcie się zwariować!