Przejdź do głównej zawartości

Łada przeznaczenia


(…) zupełnie niespodziewanie, jakby się za mną skradała, zatrzymuje się koło mnie stara, zdezelowana łada. Tylne drzwi od strony kierowcy uchylają się, zapraszając mnie do środka. Niewiele myśląc, wskakuję do łady, wykrzykując "dziękuję!" na wszystkie znane mi sposoby w różnych językach świata. Kierowca pozostaje milczący. Właściwie w ogóle go nie widzę, bo odruchowo zajęłam miejsce za jego plecami. (…)
Gwałtownych podejrzeń nabieram, gdy tylko kierowca zatrzaskuje automatycznie wszystkie drzwi. Od kiedy stare łady są wyposażone w centralny zamek?? I po co zamykać drzwi, skoro na drodze ni żywej duszy?? Równocześnie moją uwagę zwracają dziwaczne dywany przybite do ścian od wewnątrz. Równie osobliwe jak dywany, są indyjskie wisiorki i reszta bibelotów porozwieszanych w aucie. Dziwaczne.
Kierowca (…) odwraca się w moim kierunku, a mnie wbija w fotel z przerażenia. Wszędzie wokół miota piorunami, a ja jestem na samym środku totalnego odludzia, w prawie całkowitych ciemnościach, w samochodzie zamkniętym od środka z wielkim, obwieszonym złotem Cyganem.

(fragment „Dziury w podróży”)

Jeśli chcesz wiedzieć, jak uszłam z życiem, upoluj pomarańczową kniżkę w EmpikuSklepie Podróżnika, bądź jednej z dziesiątek innych księgarni internetowych lub stacjonarnych posiadających ją w swojej ofercie.

Foteczka to efekt sesji zdjęciowej inspirowanej "Dziurą w podróży".
Pomysł i wykonanie: Magda Galas
Moje ciuszki dobre na każdą przygodę: Samodobro
Załoga 2107 łada - dzięki! Pożyczyliście furkę o której marzę 😃
Kolejne fragmenty pomarańczowej kniżki do wglądu już wkrótce! 😃

Komentarze

Etykiety

Pokaż więcej

Popularne posty z tego bloga

Radio eM Katowice

Do posłuchania: audycja Magazyn podróżniczy Radia eM Świat jest piękny z zeszłej soboty: http://radioem.pl/doc/4268332.Z-Dziura-w-podrozy Dziękuję serdecznie świetnym prowadzącym (Barbara Hobzda i Marek Piechniczek) oraz reszcie Załogi Radio eM 107,6 Fm ! Miłego słuchania - ja tymczasem pędzę na Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie - uwidzim się tam dzisiaj o 12!

Dziękuję Polonio!

Dziękuję Wszystkim przybyłym na Targi książki w Londynie ! Było sporo pozytywnie zakręconych ludzi, a wśród nich... wielu uśmiechniętych Hanysów! Miałam przyjemność poznać, a nawet dzielić stolik i pióro ✍️ z podróżnikiem Krzysztof Suchowierski . Jest on autorem książki "Rowerem przez mrozy Jakucji" oraz laureatem wyróżnienia Kolosy za ten zawarty w tytule jego kniżki podróżniczy (w dodatku zimowy!!!) wyczyn. 😱 Prócz "Dziury w podróży" promowałam inicjatywę Poles in the UK - British-Polish friendship and cooperation , a także darmowego e-booka o zasługach Polaków w Anglii autorstwa Brin Best i Maria Helena Żukowska, którego i Wy możecie ściągnąć tutaj: http://www.polesintheuk.net/ Bardzo serdecznie dziękuję Organizatorom Targów ( Polska Niepodległa Londyn ), którzy umożliwili mi zaprezentować swoją twórczość na tej wzorowo zaplanowanej i cieszącej się naprawdę dużą frekwencją imprezie!

Ekipa A-12 Kraków

Tak wyglądała brygada Wydawnictwa Annapurna na Targach Książki w Krakowie. Od lewej: Iwona Dziura, Mieczysław "Hajer" Bieniek, Iza Wysocka, Roman Gołędowski. Dziękuję Wam za wspaniałe towarzystwo! Zdjęcie wykonane serdecznym obiektywem Klubu Podróżników Śródziemie: https://www.facebook.com/klubpodroznikowsrodziemie/ https://klubpodroznikow.com/ Jak zwykle zapraszam do polubienia mojego profilu fb - w ten sposób żadna nowość Wam nie umknie!:) https://www.facebook.com/iwonadziurabezendu/